5 rzeczy, które marketerzy muszą wiedzieć o metaverse

Metaverse był już pretendentem do najlepszego buzzwordu w 2021, ale kiedy Facebook ogłosił, że zmienia nazwę swojej firmy na Meta, aby zasygnalizować rosnącą koncentrację na metaverse, rzeczy skoczyły na zupełnie nowy poziom.

Zmiana marki Facebooka to kolejny sygnał, że marki muszą szybko działać, aby wykorzystać możliwości w metaverse, ponieważ postęp technologiczny w zakresie sprzętu, oprogramowania i łączności pomaga tworzyć bardziej wiarygodne interakcje ludzkie i wysoce wciągające doświadczenia niż kiedykolwiek wcześniej. To, w połączeniu ze zmianami behawioralnymi i większą zależnością od infrastruktury cyfrowej w naszym codziennym życiu, wywołanymi przez pandemię, stwarza nieskończone możliwości dla marek.

Ale wciąż nie jest jasne dla wielu marek, co mogą teraz zrobić, aby zacząć od małych i wprowadzić metaverse do swoich planów marketingowych. Oto kilka sposobów, w jakie marki wskakują do tego, co prawdopodobnie stanie się bramą do większości cyfrowych doświadczeń, bez kolejności priorytetów.

 

1. Od wirtualnej mody po wirtualne nieruchomości i akcesoria w grze, ludzie płacą poważne pieniądze za wirtualne mienie. Ponieważ Gry i aplikacje społecznościowe wspierają większą kreatywność i różnorodność projektowania, ludzie płacą za wirtualne przedmioty, które pomagają zasygnalizować ich charakter i wartości, tak jak w prawdziwym świecie.

W przypadku większości marek najbardziej natychmiastową okazją jest tworzenie elementów do noszenia w grze lub do doświadczeń społecznościowych. Największe możliwości to współpraca z takimi grami jak Fortnite, Roblox czy League of Legends. Platformy te są niezwykle selektywne i będą ściśle współpracować z Tobą, aby stworzyć coś, co przyczynia się do grania w natywny sposób (np. luksusowy dom mody Balenciaga współpracuje z Fortnite). Ale nadal możesz tworzyć markowe skórki na platformach z otwartymi targowiskami, takich jak Skater XL, The Sims i Animal Crossing.

Dodatkowo marki mogą tworzyć hipnotyzujące, wirtualne soczewki rozszerzonej rzeczywistości (AR) na Snapchacie, które mają najlepsze możliwości śledzenia całego ciała. W 2019 roku firma Dept wprowadziła na rynek nasz pierwszy obiektyw virtual fashion dla internetowego sklepu odzieżowego ASOS i jego zmowy marki Gen Z. Kiedy obiektyw rozpoznał przedmioty z kolekcji ubrań inspirowanych grami, ożywiliśmy ubrania w AR.

 

2. Ponieważ społeczeństwo spędza więcej czasu w Internecie, bardziej cenimy zasoby cyfrowe i wyrażamy to poprzez nabycie wirtualnej własności. Najpopularniejszą formą wirtualnej własności są tokeny non-fungible (NFTS), które dają nam sposób na przeniesienie własności wirtualnych aktywów między ludźmi, firmami i twórcami.

Niektóre marki wprowadziły limitowane edycje NFT, w szczególności NBA Top Shot, która od czasu premiery przyniosła ponad 700 milionów dolarów sprzedaży NFT. Coca-Cola, Pringles, McDonald ‘ s, Taco Bell, Microsoft i Nike wprowadziły również kolekcje.

Wiele marek nie ma pewności, od czego zacząć od NFTs, dlatego niedawno uruchomiliśmy pierwsze open-source, białe rozwiązanie do uruchomienia rynku NFT, zbudowane na bazie algorytmu blockchain. Nowy marketplace ułatwia Ci tworzenie i uruchamianie własnych NFTs w ciągu kilku dni.

 

3. Możesz budować od podstaw w pełni wciągające, 3D wirtualne miejsca, światy, przestrzenie i miejsca. Jedną z najpilniejszych możliwości dla marek w metaverse jest teraz tworzenie wirtualnych miejsc, światów i przestrzeni do organizowania wydarzeń i doświadczeń. To kreatywna okazja zbliżona doe pierwsze markowe strony internetowe.

Wraz z pandemią zapobiegającą masowym zgromadzeniom, Eurowizja musiała stworzyć wirtualną wersję swojego corocznego festiwalu piosenki. Wspólnie stworzyliśmy przełomowe wirtualne doświadczenie dla 500 000 odwiedzających, które uchwyciło atmosferę Eurowizji i miasta gospodarza Rotterdamu, w Holandii, dzięki świeżym treściom i doświadczeniom 3D każdego dnia.

Marki mogą również współpracować z istniejącymi wirtualnymi światami, aby organizować w nich wydarzenia, takie jak Gucci w Roblox i Coca-Cola w Decentraland. Fortnite nieustannie wprowadza nowe obszary do mapy Fortnite we współpracy z takimi markami jak Disney (dla Gwiezdnych Wojen) i Marvel (dla Captain America, Nexus War i Deadpool).

 

4. Granica między doświadczeniami cyfrowymi i fizycznymi szybko maleje, tworząc nowe formy rozrywki i rozszerzone doświadczenia rzeczywistości. Te nowe doświadczenia są często interaktywne, doświadczane “razem”, dodają warstwę wizualną do rzeczywistości lub transponują tradycyjne zachowania IRL na platformy cyfrowe.

Doświadczenia te są najczęściej doświadczane przez mobilne AR, ale najnowsze okulary Snapchata to duży krok naprzód. W przeciwieństwie do poprzednich prób, Soczewki te nakładają AR bezpośrednio na widok przez soczewki, a nie rozszerzają retrospektywnie materiał filmowy. Snapchat wypuścił również podłączone obiektywy, w których można wspólnie doświadczyć AR z kimś innym za pomocą innego telefonu, co wprowadza poczucie fizyczności do cyfrowego doświadczenia.

Inne marki eksperymentują w tej przestrzeni z wydarzeniami na żywo. Amazon Prime uruchomił pierwszą na świecie grę z prawdziwego życia rozgrywaną na żywo na Twitchu z okazji premiery filmu bez wyrzutów sumienia. Wydarzenie zostało zaprogramowane jak przedstawienie teatralne, miało interaktywność gry, zostało sfilmowane jak Reklama i wyemitowane jak wydarzenie sportowe.

 

5. Jeśli ludzie nie mogą przyjść fizycznie do ciebie, stwórz wirtualny sklep lub wystawę. Ponieważ świat został zamknięty w odpowiedzi na pandemię, sprzedawcy detaliczni szybko zainwestowali w cyfrowe repliki swoich doświadczeń w sklepie. Jeśli ludzie nie mogą przyjść fizycznie do ciebie, musisz zabrać im doświadczenie 3D swojej marki.

Zobaczyliśmy sklepy Animal Crossing od Net-a-Porter i Fila, doświadczenia wirtualnej rzeczywistości od marek takich jak Dermalogica i mnóstwo pięknie wykonanych sklepów internetowych i wystaw. Marka modowa Ganni na nowo wymyśliła, jak zaangażować swoich Kupujących B2B w wciągające wrażenia sklepowe, które obejmują 360-stopniowy lookbook dopasowania, stylu, kształtu i tekstury każdego przedmiotu.

 

Nie ma jednego sposobu na wejście do metawersu

Jak widać, nie ma jednego sposobu na rozpoczęcie eksperymentów w metaverse. Możesz nie mieć zasobów technicznych marki używanej w gospodarstwie domowym,ale każda marka ma możliwość rozpoczęcia od małych. Określ “dlaczego” swojej marki na przyszłość i zrób to teraz. I nie bójcie się być zabawni, ponieważ metawers będzie zdefiniowany przez wielu, a nie przez kilku. A ty nie chcesz zostać w tyle.