Bungie odpowiada na raport o swoich słabych wysiłkach na rzecz poprawy kultury w miejscu pracy

We wrześniu Bungie, próbując zdystansować się od byłego wydawcy Activision, ogłosił serię reform mających na celu zwiększenie różnorodności i integracji. CEO Pete Parsons powiedział, że jego nadzieją było wysiłki studia dadzą przykład dla szerszej branży gier. W tym czasie okazało się, że zapowiedź była proaktywnym posunięciem Bungie, ale teraz wydaje się, że studio reagowało na pewne wewnętrzne zamieszanie.

W odpowiedzi na artykuł z IGN relacjonując lata systematycznego seksizmu i nękania w miejscu pracy w studiu, Parsons opublikował list z przeprosinami. “Nie Jestem tu po to, by obalać lub kwestionować doświadczenia, którymi dzielą się dzisiaj ludzie, którzy zaszczycili nasze studio swoim czasem i talentem”, mówi. “Nasze działania lub, w niektórych przypadkach, bezczynność, spowodowały ból tych ludzi. Przepraszam osobiście i w imieniu wszystkich na Bungie, których znam, którzy odczuwają głębokie poczucie empatii i smutku czytając te relacje.”

Mówi, że w ciągu ostatnich kilku lat Bungie wprowadziło “znaczące” zmiany, aby wspierać lepsze miejsce pracy. Na szczycie tej listy zauważa, że studio usunęło ” złych aktorów “bez względu na ich” etat, staż czy relacje międzyludzkie.”

Wygląda na to, że w przeszłości Bungie tak nie było. W jednej z sekcji raportu, IGN opowiada historię Przeznaczenie narrator, który rzucił krzesłem w okno, ponieważ ” czuł, że inni rujnują jego twórczą wizję gry.”Ta osoba podobno pozostała w firmie przez kilka lat po tym incydencie, dopóki nie odeszła, a później została zatrudniona do pracy na umowę zlecenie dla Przeznaczenie 2. W raporcie zauważono również, że wielu pracowników napisało listy do Parsonsa, prosząc go o interwencję w różne problemy w miejscu pracy. Podobno nigdy nie odpowiedział na te zarzuty.

Parsons uważa, że pracownicy, których zachowanie wymagało usunięcia, albo zostali zwolnieni, albo przestali pracować w Bungie. Jeśli nowe informacje wyjdą na jaw, Parsons obiecał, że Bungie zbada te raporty “uczciwie.”

Po powtórzeniu zaangażowania studia w reformy, które ogłosiło we wrześniu, list Parsona odnosi się do niedawnych starań Bungie o zatrudnienie. W ciągu ostatnich pięciu lat, mówi, że liczba pracowników, którzy identyfikują się jako kobiety lub jako ktoś z niedostatecznie reprezentowanej społeczności wzrosła do 20,5 procent i 18,6 procent, odpowiednio. W 2021 roku 31 i 23 procent pracowników studia stanowili pracownicy, którzy byli częścią tych dwóch grup. Nie wspomina o tym, gdzie te numery były wcześniej. Bez danych historycznych nie można wiedzieć, o ile lepiej Bungie stało się w zatrudnianiu bardziej zróżnicowanych kandydatów.

Podczas gdy skandal o molestowaniu seksualnym w Activision Blizzard zdominował nagłówki gazet w ostatnich miesiącach, dzisiejsze IGN raport podkreśla, że w branży gier istnieją toksyczne miejsca pracy. Molestowanie i Ochrona osób nadużywających: są to problemy, które pojawiają się z roku na rok. Nie są one przeznaczone wyłącznie dla jednej firmy, ponieważ wiele z nich zostało zbudowanych w ten sam sposób, a potrzeba wspólnego wysiłku, aby cofnąć te kultury. 

Wszystkie produkty polecane przez Engadget są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, niezależnie od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki partnerskie. Jeśli kupisz coś za pośrednictwem jednego z tych linków, możemy zarobić prowizję partnerską.