Sekrety Karen X dla udanych partnerstw marki creator

Wraz z dynamicznym rozwojem gospodarki twórczej coraz więcej firm poszukuje unikalnych artystów, aby zaangażować konsumentów i rozwinąć swoją działalność. W mojej roli jako lidera marketingu biznesowego na Instagramie w Ameryce Północnej firmy często proszą mnie o najlepsze praktyki w pracy z twórcami i wpływowymi markami, a aby dostarczyć praktyczne, praktyczne porady, poszedłem prosto do źródła: filmowca Karen X. Cheng, jednej z największych nazwisk w świecie markowych treści.

Praca Cheng-wyprodukowana pod jej profesjonalnym pseudonimem Karen X—została obejrzana ponad 500 milionów razy, a jej innowacyjne kampanie wideo dla takich marek, jak Beats By Dre, Instagram i Adobe zdobyły jej miejsca na Inc.”s 30 Under 30 and Adweek’ s Creative 100. Cheng niedawno usiadł ze mną, aby podzielić się poradami na temat tego, jak marki mogą w pełni wykorzystać partnerstwa twórców.

 

Karen, po pierwsze, jaka jest najważniejsza rada, którą marki powinny wziąć pod uwagę, gdy współpracują z twórcami?

Cheng: kiedy jesteś marką zatrudniającą twórcę, najpierw zatrudniasz artystę. To pomaga myśleć o tym jako,” zamierzam zlecić prace graficzne, “zamiast,” mam zamiar zatrudnić marketera.”Dajecie im swobodę tworzenia interpretacji waszych rzeczy. Co zrozumiałe, markom może być bardzo trudno zrezygnować z kreatywnej kontroli, ale z mojego doświadczenia wynika, że jest to tak ważne. To duża zmiana sposobu myślenia.

 

Jako twórca, w jaki sposób utrzymujesz swoją artystyczną wiarygodność, jednocześnie łącząc odbiorców z markami, z którymi pracujesz?

Autentyczność-to nadużywane słowo, ale to prawda! Jest moc w Markach pozwalająca twórcom być ich autentycznym sobą. Pamiętaj, że twórcy opracowali własne naśladowania w oparciu o to, kim są i co robią. Potrzebujesz ich, aby pozostać wiernymi sobie, nawet gdy promują Twoją markę.

Ponadto marki powinny być otwarte dla twórców prezentujących własne pomysły. Gdybym był marką, zapytałbym :” czy jest jakiś osobisty projekt, który chciałeś zrobić od jakiegoś czasu? Jeśli tak, rzuć nas i zobaczmy, czy to ma sens dla nas obu.”

Jeśli twórcy czują, że robią projekty dla siebie, a nie dla pieniędzy, wtedy uzyskujesz najlepszy wynik. Moją najbardziej udaną kampanią w historii jest seria filmów, którą wysłałem do Adobe, a teraz ma ponad 50 milionów wyświetleń. Niezwykle rzadko zdarza się, aby najbardziej udane dzieło artysty było markową treścią, ale pokazuje to wartość pozwalającą twórcy być autentycznym.

 

Zbudowałeś wiele udanych partnerstw z marką. Co kryje się za znalezieniem odpowiedniego dopasowania między marką a twórcą?

Cheng: obie strony muszą być dostosowane do celu. Marka musi określić, do czego chce zatrudnić artystę—czy ma napędzać sprzedaż, czy zwiększać świadomość?

Jestem kreatywnym profesjonalistą, którego zadaniem jest tworzenie markowych treści. Dla mnie moje konto na Instagramie jest jak portfolio lub CV. Jeśli jesteś marką modową, prawdopodobnie nie zatrudnisz kogoś takiego jak ja, chyba że chcesz zwiększyć świadomość. Moje podejście działa w takich firmach jak lego czy Adobe, ponieważ te marki zatrudniają mnie do stworzenia czegoś fajnego, co jest związane z ich markami. Chcą tego” tego ” czynnika.

 

Zatrudnianie zróżnicowanych twórców pomaga zapewnić bardziej równą reprezentację w marketingu. Czy masz jakieś wskazówki, jak marki i agencje mogą umożliwić większą różnorodność?

Cheng: zatrudnianie różnych twórców ma oczywiście wiele zalet, poza zaznaczeniem pola wyboru. Otrzymasz tak wiele różnych kreatywnych perspektyw na swój produkt-pomysły, których nie wygenerowałbyś sam. Myślę, że każda firma wie, że to zły wygląd, jeśli zatrudnisz 20 białych ludzi jako swoich jedynych twórców.

 

Jesteś kimś, kto nieustraszenie korzysta z nowych funkcji i produktów, aby opowiadać historie. Chciałbym, żebyś wiedział, jak być na bieżąco z nowościami.

Cheng: jestem typem osobowości poszukującym Nowości. Pokazywanie nowych produktów naprawdę dodaje mi energii. Lubię pracować z markami, które właśnie wystartowały, ponieważ Wiem, że będę miał ogromną przewagę, jeśli pójdę pierwszy. Wiele z rozpoznawalnych marek, z którymi pracowałem, zbudowaliśmy te relacje, ponieważ wcześnie wskoczyłem na ich produkty i oni również wcześnie mnie zauważyli.

Uwielbiam również nowości nowych narzędzi kreatywnych. Kiedy Kołowrotki zostały uruchomione, było to dla mnie zdecydowanie Duże. Dzięki rolkom filmy stały się naturalnie wirusowe w świecie Instagram. To była wielka stara flaga w ziemi, że Instagram podnosił twórców wideo.

 

Zakończmy myślenie przyszłościowe. Jak postrzegasz rozwój partnerstwa brand-creator w przyszłości?

Cheng: dla mnie najlepszą strategią zawsze było znalezienie tego, co interesujące i pochylenie się nad tym. Jeśli to zrobię, będę dużo bardziej skłonny zrobić dobrą robotę i być podekscytowany. Kiedy myślę o najfajniejszych projektach, nad którymi pracowałem, nie ma możliwości, żebym przewidział je rok lub sześć miesięcy wcześniej.

Mimo to zacząłem już opracowywać projekty dla metaverse. Jedna z firm powiedziała mi, że to pierwszy rzut metaverse, jaki otrzymali. Ja na to: “tak! Wczesny adopter!”