Twórca “Pokémon Go” Niantic pomaga innym tworzyć aplikacje AR metaverse

Niantic Labs oferuje wszystkim szansę na zdobycie technologii Pokémon Go oraz Pikmin Bloom dzięki temu mogą tworzyć własne aplikacje rozszerzonej rzeczywistości i “realnego świata metaverse”. Programiści mogą zacząć korzystać z platformy Niantic Lightship już dziś. Firma ogłosiła również fundusz inwestycyjny o wartości 20 milionów dolarów, aby wesprzeć deweloperów, którzy ” podzielają naszą wizję realnego metaverse i przyczyniają się do globalnego ekosystemu, który budujemy.”

Programiści mogą korzystać z zestawu narzędzi Ninatic do tworzenia map siatkowych 3D w czasie rzeczywistym, dzięki czemu aplikacje mogą zrozumieć powierzchnie i topografię świata otaczającego urządzenie. Inne interfejsy API pomogą aplikacjom rozpoznać różnicę między różnymi aspektami środowiska, takimi jak ziemia, niebo, woda i budynki. Zestaw Narzędzi umożliwia również programistom tworzenie aplikacji, które pozwalają maksymalnie pięciu graczom wziąć udział w tej samej sesji wieloosobowej AR, zachowując synchronizację całej zawartości i interakcji.

Narzędzia są w większości darmowe. Interfejsy API dla wielu graczy będą dostępne bezpłatnie przez pierwsze sześć miesięcy bez względu na to, ilu użytkowników ma dana aplikacja. Następnie Niantic pobiera opłatę, jeśli interfejsy API są używane w aplikacji z więcej niż aktywnymi użytkownikami 50,000 miesięcznie.

Kilka znanych marek wzięło udział w prywatnej wersji beta zestawu rozwojowego, w tym Universal Pictures, PGA of America i Warner Music Group. Coachella stworzyła doświadczenie AR, które uczestnicy festiwalu będą mogli sprawdzić w przyszłym roku. Będą mogli zobaczyć dużą wersję motyla Coachella lądującego na siedmiopiętrowej wieży Spectra rainbow walkway.

Tymczasem Shueisha współpracuje z deweloperem T&S, aby wprowadzić postacie z One Piece i inne mangi do realnego świata z AR. Ta aplikacja będzie dostępna w 2022 roku.

Wizja Niantic o metaverse bardzo różni się od przyszłej, skoncentrowanej na wirtualnej rzeczywistości firmy macierzystej Facebooka, którą ma na myśli Meta. W sierpniowym poście na blogu dyrektor generalny John Hanke zasugerował, że” metaverse w świecie rzeczywistym ” polega na łączeniu świata fizycznego i Cyfrowego, a nie na istnieniu wyłącznie wirtualnego doświadczenia. Mając to na uwadze, jego firma od kilku lat pracuje nad okularami AR z Qualcomm.

Wszystkie produkty polecane przez Engadget są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, niezależnie od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki partnerskie. Jeśli kupisz coś za pośrednictwem jednego z tych linków, możemy zarobić prowizję partnerską.