Marketing “krzyk” oferuje lekcje dla marek i innych franczyz

Pomimo rosnących obaw o wpływ wariantu Omicron na premiery filmowe, piąta odsłona serii horrorów “krzyk”, po prostu zatytułowana “krzyk”, trafiła do kin na początku tego miesiąca, zarabiając na kasie.

“Krzyk” może przypisać część sukcesu kasowego szerokiej kampanii marketingowej, która zaangażowała fanów franczyzy na szeregu platform, na których spędzają czas, zamiast montować szeroki, uniwersalny nacisk na sprzedaż biletów. 

W pierwszym tygodniu w amerykańskim box office zarobił 38 milionów dolarów i zdetronizował mega-profitera “Spider-Man: No Way Home” jako pierwszy amerykański film po raz pierwszy od grudniowej premiery Marvela. Pierwsze numery tygodniowe filmu Paramount Pictures / Spyglass Media Group wyprzedziły łączną sprzedaż biletów w kraju dla swojego poprzednika, “krzyk 4” z 2011 roku, a według numerów, najnowszy “krzyk” przyniósł ponad 69 milionów dolarów do tej pory—prawie potroił budżet produkcji.

Film kontynuuje formułę zamaskowanego zabójcy, który poluje i zabija grupę filmowych obsesji w mieszance tajemniczości i brutalnego horroru slasher. Pierwsza odsłona od śmierci twórcy” Krzyku ” Wesa Cravena w 2015 roku, to powrót gwiazd serii Neve Campbell, Courteney Cox i Davida Arquette, a także wprowadzenie nowej obsady śmierci-waiting-to-happen, kierowanej przez wschodzące talenty Melissa Barrera i Jenna Ortega.

Jeszcze przed” krzykiem ” Jan 14. premiera, kampania marketingowa zanurzyła fanów w świecie filmu-i przyniosła im twarzą w twarz ze słynnym zabójczym Ghostface-poprzez pierwsze oferty na rynku TikTok, Reddit, Spotify, Twitter-a nawet gameplay w ramach ” Call of Duty Activision.”

Michelle Hagen, wiceprezes ds. promocji na całym świecie w Paramount Pictures, powiedziała, że wiele nowości marketingowych Ad Age The movie “to świetne przykłady tego, jak te platformy w połączeniu z filmem takim jak “krzyk” mogą stworzyć te popkulturowe chwile, w których fani mogą zaangażować się i poczuć, że mają rozszerzenie filmu, które mogą dostosować i stworzyć własny i użyć własnego głosu, aby pomóc udostępnić niektóre z tych treści.”

Nie przegap najnowszych wiadomości. Zapisz się do newsletterów Ad Age tutaj.

Na przykład partnerstwo” Streamed to Death “pomiędzy” Scream “I Spotify zawierało markowe wrażenia wizualne, podobne do corocznego wydarzenia” Wrapped”, w którym Ghostface killer ujawnia najlepsze odtwarzane utwory widza i spersonalizowaną listę odtwarzania.