Sony kupuje Studio Valkyrie Entertainment

Sony przejęło dewelopera Valkyrie Entertainment Z Seattle. Warunki finansowe umowy nie zostały ujawnione. Założona w 2002 roku, jest najbardziej znana ze świadczenia usług co-development dla innych studiów gier. W przeszłości Valkyrie współpracowała z Sony, Microsoft i Riot, aby pomóc przy takich tytułach jak God of War, Halo Infinite oraz Valorant. Przed dzisiejszym ogłoszeniem pracowało nad God of War: Ragnarok z Studio Sony w Santa Monica.

Przejęcie zostało ogłoszone przez Hermana Hulsta, szefa PlayStation Studios. “Różnorodne możliwości Valkyrie zostaną docenione przez każdy zespół w PlayStation Studios, ponieważ nadal koncentrujemy się na dostarczaniu niezwykłych wrażeń z gier” – powiedział w oświadczeniu.

Dla Sony umowa kończy rok pełen zakupów studyjnych. W ciągu ostatnich 12 miesięcy firma dodała Housemarque, Nixxes Software, Firesprite, Bluepoint Games, a teraz Valkyrie Entertainment do swojej pierwszej oferty w sumie 17 studiów pod swoim szyldem. Sony było bardziej metodyczne, jeśli chodzi o pozyskiwanie talentów. W latach 2010-2020 dodano tylko dwa studia: Sucker Punch Productions i Insomniac Games. Jeśli jest powód zmiany tempa, prawdopodobnie ma to co najmniej coś wspólnego z umową Microsoftu za 7,5 miliarda dolarów na zakup spółki dominującej Bethesda ZeniMax Media w 2020 roku. 

Wszystkie produkty polecane przez Engadget są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, niezależnie od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki partnerskie. Jeśli kupisz coś za pośrednictwem jednego z tych linków, możemy zarobić prowizję partnerską.