Agencja intruzów
Hollywoodzkie agencje talentów od dziesięcioleci dążą do dezintegracji agencji reklamowych. Na początku lat 90. CAA podpisała umowę z Coca-Colą, aby zasadniczo działać jako ” konsultant ds. komunikacji i marketingu na całym świecie.”
Współpraca zaowocowała pakietem prawie 30 reklam, które wprowadziły świat w Animowane niedźwiedzie polarne z hasłem ” Always Coca-Cola.”W tym czasie układ był postrzegany nie tylko jako zagrożenie dla agencji Coke’ a, wówczas nazywanej McCann-Erickson, ale dla całego przemysłu. “Jeśli agencje reklamowe stracą swoją hegemonię nad procesem tworzenia reklam i będą zmuszeni dzielić kontrolę nad biznesem generującym pomysły z intruzami takimi jak CAA, może to zagrozić karierom tysięcy kreatywnych menedżerów, z kolei podważając stabilność agencji, dla których pracują”, napisał New York Times w 1993 roku.
Jednak związek Coke-CAA rozpadł się po zaledwie czterech latach, a McCann utrzymał silną pozycję w pracy nad koksem przez kolejne lata, by ponownie się rozpalić, gdy gigant sodowy powrócił do agencji talentów w 2000 roku. Doprowadziło to do powiązań rozrywkowych, takich jak dobrze udokumentowany solowy sponsoring “American Idol” Coke ‘ a, a także narodziny właściwego działu marketingu z CAA.
Dział Marketingu CAA ponownie pojawił się jako prawdziwy konkurent wśród agencji ustawionej na początku 2010 roku z jej popkulturą i markowymi treściami dla Chipotle, co doprowadziło do wielokrotnego Grand Prix w Cannes. Pochwalił się również przywództwem doświadczonych weteranów branży reklamowej, takich jak Jae Goodman, Jesse Coulter, David Messinger i Lenny Stern. Jednak w 2017 roku CAA zrezygnowała z kontroli nad działem marketingowym, gdy stagwell Group przejęła dział, który przeszedł do rebrandingu jako obserwatorium, działające pod kierownictwem Goodmana. Stagwell początkowo nabył większościowy pakiet akcji od CAA, ale obecnie posiada 100% udziałów.
“Old-fashioned view”
Inne nowsze posunięcia agencji talentów, aby zbliżyć się do marketerów, również nie poszły zgodnie z zamierzeniami. W 2013 roku gigant agencji talentów William Morris Endeavor przejął finansowy udział w agencji kreatywnej darling Droga5 w transakcji szacowanej na 225 milionów dolarów. Jednak w 2019 roku Droga zerwała współpracę z WME, gdy została przejęta przez Accenture Interactive.
Jeden wieloletni dyrektor agencji powiedział, że oferty agencji reklamowych / agencji talentów mogą być skaliste, ponieważ ich priorytety nie są wyrównane. “Agencje talentów są mniej zainteresowane długoterminową strategią AT&T, chcą tylko 10% transakcji”-powiedział. “Agencje reklamowe dbają o długoterminowe cele biznesowe swoich klientów.”
Odpowiedział Zimmer: “to bardzo staromodny pogląd na świat i każdy, kto spędza trochę czasu na zrozumieniu agencji talentów, wie, że jesteśmy zdywersyfikowani i zaangażowani w wiele relacji, strumieni dochodów szukających większej liczby platform. Jesteśmy w stanie pomóc każdemu, kto chce coś osiągnąć w branży medialnej – możemy zapewnić wgląd, dostęp i aktywację.”
“Jeśli szukasz prowizji – jeśli jesteś w branży talentów do tego-dobrze, że nie jest to agencja dzisiaj. Nie różni się od agencji kreatywnych, z którymi współpracujemy bezpośrednio” – powiedział Kassan. “W agencjach nie chodzi o robienie drogich reklam, chodzi o dostarczanie markom odpowiedniej strategii i porad, a jeśli to sprawia, że jesteśmy konkurencyjni wobec nich, niech tak będzie. Strategia to nie tuzin. Okazja [UTA anD Medialink] musi łączyć zrozumienie marek i talentów jest uniwersalną propozycją sprzedaży.”
Czy to zadziała?
Ale czy MediaLink i UTA mogą wygrać z markami pozostaje kwestią otwartą.
“Postrzegam to jako naprawdę dobre uzupełnienie ekosystemu agencji kreatywnych”, powiedział Jae Goodman, założyciel i dyrektor generalny Obserwatorium i były dyrektor generalny CAA Marketing. “Już dzwonię do Michaela Kassana po radę. To sprawiłoby, że równie prawdopodobne lub bardziej prawdopodobne, aby zadzwonić do niego o wgląd. Mam do czynienia z UTA cały czas, i jest jeszcze jedna osoba w UTA, która naprawdę rozumie, jak działa ekosystem marketingowy.”
“Rzeczą, która sprawia, że to interesujące w porównaniu z przeszłymi iteracjami jest dla mnie czas, w którym to się dzieje”, powiedział Todd Hunter, były dyrektor kreatywny w Obserwatorium, który jest obecnie współzałożycielem i dyrektorem marki Offfield. Dodał: admin Co może być interesujące, to być może jest to czas, w którym, z tego rodzaju mariażem medialnej rozrywki, Madison Avenue może wreszcie mieć swój moment.”
Zobacz reklamodawców roku 2021 Ad Age tutaj.
“Do tej pory to nie działa,” powiedział Avi Dan, założyciel i CEO agencji search consultancy Avidan Strategies, o talentach i kombinacjach agencji reklamowych. “Ale to nie znaczy, że to nie jest dobry pomysł. I to nie znaczy, że w pewnym momencie nie zadziała.”
“Budujemy pomost [między talentami a marketerami] z jednym z najlepszych liderów i najbardziej cenionych myślicieli strategicznych w świecie marketingu” -powiedział Zimmer. “Jeśli nie możemy tego rozgryźć z Michaelem Kassanem, to nikt nie może tego rozgryźć.”
Współpraca: Ann-Christine Diaz