Reklamy roku
Andy Lockley-Havas London, Partner Kreatywny
Mój wybór: dramat vs rzeczywistość-ITV
Jestem wielkim wielbicielem pracy z ITV. Marka medialna to prawdziwy test kreatywności agencji i uwielbiam to, jak rzadko bywają na tyle mądrzy, aby ustąpić i po prostu pozwolić marce zabrać głos. Kampania “Reality vs Drama” była moją ulubioną. Sama arogancja rzucania marki przeciwko sobie. Biorąc dwie zasady popularnej rozrywki i pozwalając im iść na siebie jak pracownicy doków w czasie zamykania. ITV jest bezkonkurencyjny, a jego jedynym rywalem są własne treści – nie ma nawet możliwości, że istnieją inne formy rozrywki poza kanałem.
Przypomina mi to coś, czego St Lukes próbował wiele lat temu dla obserwatora, w którym różne sekcje suplementów weekendowych były ze sobą w stanie wojny – ale wykonanie rzeczy ITV przenosi to na inny poziom. Nie tylko rzemiosło filmowe (scenariusz i reżyseria były bezbłędne), ale sposób, w jaki Agencja stworzyła całkowicie szyty na miarę kreatywny wyraz idei na powierzchniach cyfrowych. Reimaginacja Street Fighter, z udziałem aktorów i gwiazd reality TV (przynajmniej zakładam, że tacy są), została pięknie wykonana. Szczegóły rzemiosła i opowieści w tym, co było również grywalną grą, są niesamowite. Zarówno film, jak i cyfrowe egzekucje byłyby wybitne niezależnie, ale razem stanowią najbardziej kompletną kampanię roku, jeśli O mnie chodzi. ITV musi być naprawdę zachwycony pracą.
Jon Austin-Gospodarz / Havas Australia, Dyrektor Kreatywny Wykonawczy
Mój wybór: zagubiona Klasa-Zmień Ref
Istnieją tradycyjne metryki, za pomocą których zwykle mierzymy pracę twórczą.
Jest też mniej namacalny, ale często bardziej imponujący miernik “jak do cholery to zrobili”.
I tylko w tej metryce, ta była dla mnie poza skalą.
Zagubiona Klasa zajmuje się niestety znanym dla nas terytorium-przemocą z broni palnej w szkołach. Ale na tym kończy się znajomość.
W tym projekcie dostajemy okropną statystykę – że 3,0444 studentów zostało zabitych przez broń w 2021 roku. Zamiast dramatyzować przemoc, Organizacja ds. bezpieczeństwa broni “Change the Ref” i Leo Burnett Chicago zamienili tę statystykę w klasę kończącą.
Klasa, która, podobnie jak wielu innych, w tym roku, nie mogła fizycznie uczestniczyć we własnym maturze (chociaż ta klasa miała o wiele mroczniejszy powód, dla którego jej nie było).
Jak na razie dobrze. Ale potem zrobili coś, co sprawiło, że wznieśli się poza listę przebojów na tym”jak do diabła” -o-metrze.
David Keene, były prezes i obecny członek zarządu NRA, i John Lott, amerykański ekonomista, komentator polityczny i Rzecznik Praw broni-ludzie, którzy aktywnie blokowali zdroworozsądkową reformę – wygłosili kluczowe przemówienia do zagubionej klasy.
Co za nawiedzający widok-kluczowi przeciwnicy wygłaszający namiętne przemówienia, aby wiosłować po rzędach pustych miejsc; próbując zainspirować przerażającą klasę, którą ich działania pomogły stworzyć.
Nie było tu żadnych sztuczek z kamerą. Żadnych dodatków, które rozpraszają uwagę.
Tylko sama wielkość statystyk, i czysta bezczelność tego, co Agencja i ich klient zrobili.
To, co uważam za najbardziej przekonujące w utraconej klasie, to fakt, że gdyby ci faceci pofatygowali się zrobić najbardziej podstawową kontrolę przeszłości – samą rzecz, której szukał sędzia – zdaliby sobie sprawę z podstępu.
To tragiczna, okropna ironia losu. I to sprawia, że ten projekt jest dla mnie absolutnie wyjątkowy.
Nicolas Lautier-BETC Paris, dyrektor kreatywny
Mój wybór: reklamy migawki-Heineken
Rok 2021 to rok oznaczony przez COVID. Wiele marek odczuwało potrzebę komunikowania się w tym okresie, ale nie były one naprawdę uzasadnione, aby mówić na ten temat.
Wszystkie agencje reklamowe na całym świecie otrzymały co najmniej jeden brief na temat tego rodzaju komunikacji. My, twórcy, wszyscy mieliśmy ten sam punkt wyjścia.
W tym projekcie bardzo podoba mi się prostota pomysłu oraz znaczenie i zasadność jego produkcji przez Heinekena.
Dodaj do tego globalną skalę projektu, który naśladuje ogólnoświatowy zasięg i wpływ COVID, a w tej kampanii jest wszystko.
Jest to naprawdę inteligentny pomysł medialny, hiper kontekstualizowany, który przyciąga wszystkich i jest prawdziwym rozwiązaniem w niespotykanych dotąd okolicznościach.
I więcej niż prosty pomysł kreatywny, to kreatywne rozwiązanie. Może tego nauczy nas Ten rok COVID. W kontekście kryzysu komunikacja z markami powinna przynieść nam rozwiązania, w przeciwnym razie mogą być postrzegane jako bezprawne i oportunistyczne.