Sygnały przejęcia xandr Microsoftu przechodzą na podłączoną telewizję i Esport

Jest to branża na wzrost, że Microsoft może chcieć kawałek; tylko w tym roku, prognozy dotyczące wydatków początkowych związanych z CTV w USA podwoiła się do $4.5 miliard z ogólnej reklamy CTV w całym kraju topping $ 19.1 miliard w 2022, według eMarketer.

A Microsoft, z portfolio, które obejmuje LinkedIn, Bing i Xbox, może mieć szczególne zainteresowanie Xandr, który może umożliwić jego oferty CTV, po AT & T wykluczył go z warunków fuzji WarnerMedia-Discovery, który został ogłoszony na początku tego roku. A dzięki własnym możliwościom identyfikacyjnym już ustalonym, firma może zobaczyć “możliwość rozpowszechnienia go szerzej za pośrednictwem masowej wymiany w Xandr”, powiedział Gupta.

Czytaj więcej na ten temat: CES stoi przed odwołaniem z Twittera, inne firmy

Gotowy Gracz 1?

Innym ważnym czynnikiem dla Microsoftu jest prawdopodobnie rola Xbox w sferze streamingu OTT, a Konsole firmy oferują teraz dostęp do platform wideo na żądanie, w tym wielu odtwarzaczy obsługiwanych przez reklamy, oprócz ich nieodłącznej pojemności gier.

Microsoft “nie wychodzi z walki o Salon”-powiedział Tal Chalozin, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel Innovid. “A żeby mieć szansę z Xboxem, który ma dobrą bazę instalacyjną, muszą mieć play lub przynajmniej rozwiązanie z reklamami”, co Xandr może ułatwić, powiedział.

To nie tylko transmisja wideo na żądanie Xbox, która może skorzystać z zakupu Xandr przez Microsoft; jego wieloletnia obecność jako wagi ciężkiej gier wideo może również dać byłej jednostce reklamowej AT & T automatyczną przewagę nad innymi konkurentami, którzy chcą ustanowić przyczółek wśród publiczności esportowej.

“Microsoft jest obecny w branży gier i e-sportu”, powiedział Matthew Papa, starszy wiceprezes ds. globalnych partnerstw w firmie wywiadowczej captify. Dzięki rosnącej popularności wśród publiczności w ostatnich latach, wielu marketerów postrzega go jako równie lukratywną i trudną przestrzeń do nawigacji, zwłaszcza biorąc pod uwagę nietradycyjny format, który składa się prawie wyłącznie z rozgrywki na żywo.

Ale dzięki zasadności, jaką własność Microsoftu nadaje marce Xandr, może to dać firmie “szansę na ewolucję w ekosystem gier” – dodał Papa.

Zasugerował, że “w ciągu najbliższych 24-36 miesięcy możemy zaobserwować okres transformacji”, ponieważ możliwości reklamowe łączą się z technologicznym gigantem gromadzącym Dane i infrastrukturą przetwarzania w chmurze, dając Microsoft przepustowość, aby mógł konkurować bardziej bezpośrednio z platformami zorientowanymi na Esport, takimi jak Amazon Twitch.

“Jeśli zapytasz większość reklamodawców, w jaką przestrzeń chcieliby się dostać i przetestować większy budżet, gry i E-SPORT z pewnością znajdą się na szczycie listy” – powiedział.

Nie świętuj jeszcze

Podczas gdy umowa Microsoftu Xandr jest nadal zależna od wielu czynników, niektórzy obserwatorzy wyrazili czujność co do korzyści, jakie daje sprawdzona historia Microsoftu z fuzjami biznesowymi w przestrzeni. 

“Microsoft zmagał się z każdym pozyskiwaniem mediów cyfrowych, jakie kiedykolwiek próbowali dokonać” – powiedział Mike Woosley, dyrektor operacyjny w firmie Lotame zajmującej się technologiami reklamowymi i zarządzaniem danymi. Jako przykład wskazał na zakup platformy reklamowej Atlas Solutions przez Microsoft w 2007 roku za 6,3 mld USD—który później sprzedał Facebookowi za zaledwie 30 mln USD, czyli około 0,5% pierwotnej ceny.

“Może teraz, gdy są właścicielami LinkedIn,”musimy ponownie rozważyć media cyfrowe i spróbujemy tego wszystkiego od nowa” – dodał.